Svatba na hradě Švihov
Plánujete svatbu? Rozmýšlíte se, kde uspořádat svatební obřad? Pokud hledáte klidné a romantické místo, pak je to zajisté hrad Švihov. Na této stránce najdete nabídku právě pro vás.
Špýchar
Nejnovějším a nejžádanějším prostorem k uspořádání svatby je sál ve špýcharu. Třetím nej tohoto místa je nejvhodnější, protože síň má kapacitu až 150 osob, oddělený vstup z nádvoří bez omezení návštěvnickým provozem. Dalším výhodou je bezbariérový přístup, který ve zbytku hradu umožněn není.
Venkovní prostory
Prostory hradu jsou vhodné také pro uspořádání venkovního obřadu. Nabízíme dvě venkovní místa – západní parkán nebo volné prostranství louky za hradem. Parkán se nachází vlevo za vstupní bránou a kapacita je do 80 osob. Louka za hradem skýtá romantické prostředí, nachází se v těsné blízkosti hradu a lemuje ji protékající řeka. Kapacita tohoto venkovního místa je neomezená.
V případě nepřízně počasí je vždy v záloze varianta přesunout obřad do vnitřních prostor špýcharu.
Taneční sál
Taneční sál se nachází ve druhém patře jižního paláce hradu. Historický prostor ve spojení se svatební výzdobou tvoří kouzelné místo pro obřad. Maximální kapacita síně je 60 osob. Může vznikat omezení v podobě návštěvnického provozu, proto musí být obřad dobře organizovaný.
Hradní kaple
Kaple je využívána především pro církevní obřady, výjimečně je zde možné uspořádat i civilní svatbu. Je umístěna v prvním patře hradního jádra a její maximální kapacita je 30 osob. Může vznikat omezení v podobě návštěvnického provozu, proto musí být obřad dobře organizovaný. Hradní kaple je vhodná pro komornější a důvěrnější svatební obřad.
Základní informace
V prostorách státního hradu Švihov lze uspořádat civilní i církevní svatební obřad, ten se uskuteční na základě smlouvy o konání svatebního obřadu mezi správou hradu Švihov a alespoň jedním ze snoubenců. Při domlouvání podmínek se snažíme co nejvíce vycházet vstříc požadavkům a nápadům snoubenců, ale je nutné brát ohled na podmínky daných prostor v místě konání obřadu.
Jak postupovat při sjednání svatby?
Prvním kontaktem bývá sjednání informativní schůzky přímo zde na hradě. Rádi vám vysvětlíme podmínky konání a ukážeme prostory. Po rozhodnutí pro svatbu na švihovském hradě je třeba sdělit datum svatby. My ověříme a zajistíme na matrice města Švihov termín konání svatby. Po domluvení a potvrzení termínu se sejdeme znovu na hradě kvůli stvrzení podmínek smlouvou.
Jak na hradě svatba probíhá?
Svatba začíná ve sjednaném termínu na nádvoří hradu, kde se shromáždí svatební hosté. Na místě bude vždy nejméně jeden pracovník hradu. Svatební hosté jsou odvedeni na domluvené místo konání obřadu. Budoucí novomanžele se svědky si převezme pracovník matriky. Obřad začíná, když jsou svatební hosté připraveni a začne hrát vybraná skladba. Po obřadu následuje přípitek s oddávajícími a gratulace. Po gratulacích je skupina svatebních hostů odvedena zpět na nádvoří a novomanželé s fotografem mají přibližně půl hodiny na fotografování v hradních interiérech. Hromadné fotografie se dělají nakonec před hradem.
Kolik zaplatíte a za jaké služby?
Cena za pronájem prostor a služby je dána platným cenovým výměrem. Poplatek zahrnuje pronájem prostor včetně přípravy a úklidu, doprovod pracovníků hradu při obřadu, ozvučení sálu aparaturou, stálou svatební výzdobu, přípitek s oddávajícími, malá upomínka na tento kouzelný okamžik, autorské poplatky pro užití zvukových děl, poskytnutí interiérů hradu pro fotografování novomanželů a daň z přidané hodnoty.
Níže je ke stažení ceník svatebních obřadů. Ceny jsou aktualizované pro rok 2024, jsou předloženy včetně popsaných služeb a včetně DPH. Svatbu je nutné domluvit, smluvně ošetřit a uhradit nejpozději 30 dní před plánovaným termínem, abychom byli schopni zajistit veškeré služby.
Soubory ke stažení
Rychlý kontakt
Nevíte si rady? Nevadí, ozvěte se nám, rádi vám poradíme.